Read more: http://www.blogdoctor.me/2007/02/expandable-post-summaries.html#ixzz0S3251GGW

Sunday, July 8, 2007

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Selamat datang ke blog ke tiga saya iaitu PENTAS KAJIBUKU. Blog ini adalah halaman baru saya untuk menyajikan ulasan dan kupasan ringkas buku-buku yang pernah saya baca dan yang sedang saya baca.

Kupasan saya mungkin bersifat personal dan individualistis berdasarkan keilmuan dan pemahaman saya sendiri. Analisa yang dibuat sekadarnya untuk meningkat serta menarik minat ramai untuk bersama-sama mentelaah buku-buku yang saya kupas.

Buku ada auranya sendiri. Dalam banyak artikel dalam laman http://munawwarah.blogdrive.com saya, terlalu banyak artikel yang memperjuangkan agenda membaca dan mentelaah. Membaca adalah sepintas lalu, manakala mentelaah adalah apabila kita menjadikan buku itu penyelesai keresahan kita untuk memahami sesuatu ilmu.

Genre ulasan saya adalah buku-buku

  • keagamaan
  • politik dan isu semasa
  • ekonomi dan keseimbangan sosial
  • novel bermisi
  • sastera klasik yang berjati diri
  • karya tentang melayu
  • sejarah negara dan sejarah dunia
  • ilmu perang.....

Dan mungkin banyak lagi kelompok buku yang akan ditemui oleh saya nanti.....Marilah membaca...!!!

Muhammad Nuruddin Bashah

Guru SRI Al Islah Pulau Pinang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...