Read more: http://www.blogdoctor.me/2007/02/expandable-post-summaries.html#ixzz0S3251GGW

Saturday, December 8, 2007

Zionis VS Yahudi


Pendapat Roger Garaudy

Seronok rasanya dapat mengikuti kuliah Diploma Perguruan Musleh di sg Petani bulan ini. Antaranya ialah kami didedahkan dnegan buku dan bahan bacaan yang hebat dan tinggi. Saya tidaak melepaskan peluang untuk ‘mentashihkan, pembacaan saya selama ini dnegan Ustaz Ahmad daud (pensyarah Pengajian Islam UITM Arau).

Apabila masuk topik tentang yahudi, saya cuba bertanyakan tentang pendedahan Roger Garaudy mengenai isu Zionis dan Yahudi sama ada ada kesamaan atau jauh perbezaannya. Menurut Garaudy dalam bukunya mengenai isu Zionis, beliau menafikan gerakan Zionis sebagai mewakili keseluruhan gerakan yahudi. Tidak semua yahudi terlibat dengan kezaliman dan idea untuk ‘mensemitkan’ keseluruhan peta arab dan Eropah. Terdapat golongan yahudi orthodok yang menetang agenda Zionis yang sengaja mencanagkan idea Kuil Solomon, Isu haikal, isu bukit Zion dan sebagainya atas nama agama untuk kepentingan politik bangsa Yahudi sehinggakan mereka yang bukan berketurunan Israel tetapi menganut yahudi juga memanipulasikan isu agama yahudi.

Saya cuba kaitkan dengan ayat ‘tidak akan redho ke atas kamu Yahudi dan Nasrani sehingga kamu mengikut ‘agama’ mereka”, dengan kenyataan Graundy itu. Ternyata Ustaz terus menjawab. Golongan yahudi di zaman Rasulullah belum lagi mengikuti gerakan Freemason dan Zionis. Tetapi mereka terus menerus melancarkan serangan terhadap Rasulullah baik secara berdepan (Perang Ahzab, Perang Khaibar) mahupun kaedah silent movement ( munafiqun, Syiah dan Khawarij). Gerakan mereka licik dan halus. Barulah saya sedar dan berasa betapa perlunya usaha melawan cengkaman yahudi dilakukan walaupun unsur kemanusiaan terhadap rakyat Israel yang tidak berdosa juga tidak boleh diabaikan….itulah prinsip jihad Islam..kata ustaz…..

Pendita Bitara.

KG TERANG Balik Pulau

8/11/2007

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...