Read more: http://www.blogdoctor.me/2007/02/expandable-post-summaries.html#ixzz0S3251GGW

Saturday, December 8, 2007

dapat kitab baru...



Semasa mengikuti Diploma Perguruan Musleh, saya berkenalan dengan seorang guru baru dari Sekolah Al Islah Sungai Petani. Bolehlah dikenali sebagai Ustaz Amri….

Beliau Hadiahkan saya kitab tafsir Al Wajiz, karangan Dr. Wahbah Az Zuhaili daripada Syiria. Beliau yang baru pulang belajar di syiria pernah belajar talaqqi tafsir berkenaan dengan Dr wahbah sendiri. Jadi saya sekarang belajar pula dengan Ustaz Amri ni…

Saya kemudiannya diberi pula kitab Tarikh Al Khulafa’ karangan Kitab Imam as Sayuti. Kitab yang setanding dengan kitab tarikh karangan Imam At Tabari ini juga akan dipelajari oleh saya dengan ustaz Amri ini….

Kemudian saya beli kitab Al Ahkam As Sultaniyyah karangan Imam Mawardi cetakan Kaherah Mesir 1966. Sekarang saya mentelaah kitab ini dnegan bantuan ustaz….

Alhamdulillah….disamping dapat ilmu perguruan di Sg Petani ni..saya juga dapat guru-guru baru yang komited untuk mengajar sesiapa sahaja yang sudi berbahas dnegan mereka….bukan itu sahaja….saya juga kini bertambah memiliki kitab rujukan bahasa Arab….terima kasih ustaz..terima kasih MUSLEH….

Pendita Bitara

November 2007

2 comments:

amni said...

din, sorry, lama tak online... ni link untuk download nasyid burdah GMIB tu..

http://www.fileden.com/files/2007/4/30/1031820/burdahrancak.mp3

Anonymous said...

salam....sy kagum dgn semgt awk hurai2 buku2 ni.....welll done...heheh. sy nak tnya pndpt awk bout my prob...dh 9tahun blajar bahasa arab....tp sy masih naif dgn bahasa alquran ni...sy rasa sy dh buang byk gila duit mak ayah sy...sy masih x paham betol2 dgn b.arab ni....knapa???????????????????????????????????
dlu x minat lgsong....rasa terpaksa, tp dah lama2 boleh 3ma till now....tp 2 la, sy x mampu cakap, tulis bahasa arab setaraf dgn org yg dah 9tahun belajar bhs arab....help me please

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...