Read more: http://www.blogdoctor.me/2007/02/expandable-post-summaries.html#ixzz0S3251GGW

Sunday, February 10, 2008

Jannah The greatest !!!














Ni adik bongsu saya...Noor Jannah...dalam family dia paling genius...meliputi pelbagai aspek keilmuan termasuk agama....tapi dia tak mengikuti langkah saya, abg dan ayah dalam teknik membaca da dia tidak percaya sangat melalui membaca boleh dapat ilmu...dia suka mendengar dan berdiskusi balik jika berpeluang.....Saya kadang-kadang cuba2 untuk tiru kaedah dia....tapi di UM dulu (masa tu dia SPM) nak try tak dapat sebab saya cepat bosan dalam dewan kuliah....tapi kalau bab buku..memang boleh teliti lama-lama....prestasi membaca saya agak merosot sejak bekerja...dahulu boleh habis 13 buku seminggu...sekarang satu je....jauhnya beza......mengikut ujian di MRSM Langkawi dulu....depa kata dia ni lebih cenderung terima ilmu melalui telinga (pendengaran)... Dia ambik 16 subjek dalam SPM secara private tanpa guru.....tapi alhamdulillah 13 A....tahniah adik......
Pendita Bitara

1 comment:

Soleh Google ☁️ 👓 📙 said...

Salam,

Bila baca tajuk tadi, ingatkan mengenai syurga..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...